Build 238 Released

Nouveautés et derniers développements concernant la 17ème et NS2

Build 238 Released

Messagepar [17/91]Alien » Jeu 31 Jan 2013 09:26

Change

Shotgun uses now a symmetrical bullet spread pattern.
reduced grenade launcher damage radius from 8 down to 6.
reduced spit projectile speed by 12%
arc menu will now always show both deploy and undeploy button.
Removed celerity sound and screen effects.
reduced Gorge spit damage from 40 to 30.
It is no longer possible to damage anything during the pre-game.

Optimization

Fixed bug where some objects would be unnecessarily rendered using material techniques that had no effect.
Reduced the memory usage from keeping level data in memory.
Reduced the memory usage pathing information.
Improved Infestation performance on the client (thanks Matso!)
Improved loading times when vsync is enabled by limiting the loading screen frame rate to 30 FPS.

Feature

In-game audio device selection.

Fix

Damage arrows are now more accurate when multiple players are attacked by a Whip at the same time (Thanks to Joop for pointing this out!)
Fixed bug where request menu was not opening when your team has no Commander.
Fixed bug where grenades were not dealing full damage on direct hits.
fixed Whips being able to whack grenades through walls.
Fixed issue were client side and server side selection status are sometimes out of sync.
Drifters now uncloak when an enemy unit touch them.
Fixed bug causing Celerity effects to remain on when the Skulk was walking or standing still in some cases.
Fixed random number generator issue that caused inconsistencies in the bullet spread between the client and server.
Fixed “Couldn’t open ”” error messages appearing in the log.
Fixed Gorge build menu not getting immediately cleaned up upon death.
Fixed bug which allowed more than 3 Sentries to be built next to a Sentry Battery in some cases.
fixed melee attacks not triggering effects when hitting world geometry.
Fixed bug where the main menu music would play over the tutorial videos.
The server will now reload the map if 10 hours have passed and no game is currently being played (Thanks Mats!)
Fixed bug preventing the MAC from attacking Hives.
Fixed crash on exit if the rendering thread was still processing a frame during the shutdown process.
Gorge Bile Bomb will no longer interrupt the Gorge’s Celerity speed boost after shooting the bomb.
Fixed the “speed” console command not affecting player movement.
Aliens may now evolve new traits if an existing trait is lost due to the upgrade structure being destroyed.
Fixed bug where alt-tabbing out of the game would cause the Exosuit to become opaque.
Chat will now display correctly in the dedicated server web interface (Thanks Sherman!)

Improvement

cyst min range check will now pass when the vertical distance between cysts is too high, to prevent situations were Commanders could sometimes not infest resource nodes.
selection and hotgroup creation works now without any delays.
Commanders can now select enemy units.
increased number of allowed hotgroup to 9.
hot key icons blink up red if a unit in this group is under attack.
added shift+click for manipulating selection (add/remove units)
Cysts now “redeploy” instead of enforcing a minimum placement distance between existing Cysts.
phase gates now show a connection line between each other on the minimap.
phase gates show now the destination in their name.

Sdk

Added support for distortion effects (like refraction) in surface shaders.
Added Client.GetMusicVolume.

Veil

Blocked small vents in Topographical
Added cover to vents in Nanogrid
Dernier survivant du Nostromos...
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Re: Build 238 Released

Messagepar Hiroshiman » Jeu 31 Jan 2013 11:20

Bonjour,

J'ai pris une traduction française faite par l'équipe de NS2.FR:

Voici les points les plus importants:


Pour les Kharaa
Les effets sonores et visuels de Célérité ont été retirés!
Le Spit du gorge a perdu 12% en vélocité et ne fait plus que 30 dégâts!
Les Cysts peuvent maintenant être redéployées, si vous tentez de placer une Cyst près d'une déjà existante, cette dernière sera détruite et la première sera posée. Le but étant principalement d'éviter de se bloquer dans des passages étroits.
Les Drifters redeviennent visibles lorsque les marines s'en approchent suffisamment.

Pour les Marines
Le motif de tir du Shotgun est désormais symétrique avec une variation de l'orientation de ce motif. Des plombs ont aussi été ajoutées.
Les Phasegates affichent dorénavant leur destination dans leur nom et sur la minimap!
Les décals des impacts de balles ont été ajoutés.
Le radius de l'explosion du Lance-grenades est passé de 8 à 6.

En général
Il faut dorénavant une personne dans la Hive et une dans le Commandant pour que la partie démarre, sinon la partie reste en mode Warmup. Il est d'ailleurs impossible d'infliger des dégâts pendant le temps de chauffe.
Il est dorénavant possible de sélectionner dans les menu le périphérique d'enregistrement à utiliser pour le micro.


Apparemment le Gorge était devenue trop puissant en combat, ceux qui tâtaient du combat mod (dont moi) en ont fait largement les frais.

Je comprends pas trop la modifications du Shotgun, est ce une amélioration ou un ajustement pou l'équilibrage ?

A+
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Re: Build 238 Released

Messagepar Vladlerouge » Jeu 31 Jan 2013 12:06

pour le shotgun je pense qu'avant la répartition devait être plus aléatoire, et pouvait faire plus de dégat sur la droite du viseur que sur la gauche (ou inversement) maintenant il fera autant de dégats de chaque coté
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Re: Build 238 Released

Messagepar Snoopy » Jeu 31 Jan 2013 17:46

J'ai pas bien compris cette phrase, si quelqu'un peut m'éclairer

Aliens may now evolve new traits if an existing trait is lost due to the upgrade structure being destroyed.
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Re: Build 238 Released

Messagepar Albo » Jeu 31 Jan 2013 18:03

sa veut dire que si on perd une évolution même les joueurs qui ne sont pas mort la perde.
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Re: Build 238 Released

Messagepar Hiroshiman » Jeu 31 Jan 2013 18:23

Albo a écrit:sa veut dire que si on perd une évolution même les joueurs qui ne sont pas mort la perde.


Je pense pas que ce soit exactement ça.
On peut remplacer une évolution perdue par une autre.
Par exemple, tu perds carapace tu peux la remplacer par régénération (si celle çi n'est pas détruite).
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Re: Build 238 Released

Messagepar Snoopy » Jeu 31 Jan 2013 20:44

peut être les deux à la fois : on perd l'évolution mais ou peut la remplacer par une autre toujours active sans redépenser de la tune
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Re: Build 238 Released

Messagepar Hiroshiman » Mer 6 Fév 2013 09:25

Snoopy a écrit:peut être les deux à la fois : on perd l'évolution mais ou peut la remplacer par une autre toujours active sans redépenser de la tune


J'ai pas testé, mais ça serait vraiment bon. Mais peut étre un peu trop chéaté. Un onos blessé peut se mettre regen et lancer l'attaque méme alterné silence et camo serait un peu trop avantageux pour les aliens.
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Re: Build 238 Released

Messagepar xiombar » Mar 1 Oct 2024 06:16

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